piątek, 15 września 2017

Przesuszone włosy - ratuj je domowymi sposobami.

uroda


Kondycja włosów po lecie często nie jest najlepsza. Słońce je wysusza, a przesuszone włosy 
są pozbawione blasku i mało elastyczne bo brakuje im tej tłuszczowej otoczki, która dodaje 
fryzurze elastyczności i sprawia, że włosy są gładkie i błyszczące. Można temu zaradzić 
domowymi sposobami, które wydają się lepsze niż gotowe kosmetyki ze sklepu bo nie 
zawierają chemicznych dodatków. Podam Wam dzisiaj kilka przepisów na kompresy i maski
do włosów, a także na domowy szampon. 


Ciepły kompres śmietanowo - oliwny


- 2 łyżki śmietany,
- 2 łyżki oliwy,
- pół łyżeczki soku z cytryny

Śmietanę zmieszaj z sokiem z cytryny. Oliwę lekko podgrzej i dodawaj powoli do śmietany. 
Wymieszaj i wetrzyj we włosy. Zawiń głowę folią i ręcznikiem. Kompres trzymaj na głowie 
około pół godziny. Potem umyj głowę delikatnym szamponem, najlepiej domowym.


Nawilżająca maska z awokado


- dojrzałe awokado,
- 2 łyżki śmietany

Zmiksuj awokado ze śmietaną i nałóż na włosy na pół godziny. Potem zmyj i umyj włosy 
szamponem.



Bananowa maska na suche i zniszczone włosy


- 1 dojrzały banan,
- 1 łyżka miodu

Banana rozgnieć widelcem i dokładnie wymieszaj z miodem. Włosy zmocz ciepłą wodą i 
wmasuj odżywczą maseczkę. Owiń włosy folią i ręcznikiem. Spłucz po 20 minutach i umyj 
głowę szamponem. 


 Szampon z mąki ziemniaczanej


- 2 łyżki mąki ziemniaczanej,
- 1 łyżeczka octu jabłkowego,
- pół szklanki wody

Do mąki dodawaj powoli wodę tak żeby powstała konsystencja kremu, podgrzej trochę na 
małym ogniu i dodaj ocet. Wymieszaj. Nałóż na włosy i umyj głowę masując i ugniatając, 
potem spłucz. Czynność tę możesz powtórzyć.


domowe kosmetyki



Należy pamiętać, że zabiegi te będą skuteczne jeśli będziemy je regularnie powtarzać. Dla 
dobrej kondycji włosów bardzo ważna jest też dieta, czyli odżywianie włosów od wewnątrz. 
Piszę o tym więcej w innym poście Domowe sposoby na piękne włosy. Znajdziecie tam też 
inne przepisy na domowe maseczki i płukanki do włosów. 

Jak Wam się podobają moje dzisiejsze propozycje na piękne włosy? Wypróbujecie?


KreoVita

31 komentarzy:

  1. O! To jest coś dla mnie :)
    Pierwszej maski nie będę stosować, bo cytryna może rozjaśnić moje farbowane włosy - taki efekt kiedyś mi się pojawił i miałam niezbyt ładne jaśniejsze plamy
    Maskę z awokado kiedyś robiłam, ale było to awokado i żółtko. Teraz wypróbuję awokado z Twojej wersji, no i maskę z bananem również.
    Nawet nim wiesz jak się cieszę, że taki post dzisiaj u Ciebie się pojawił :) Moje włosy są bardzo, bardzo suche i w dotyku jakby sztuczne. Dzisiaj robię z banana :)
    Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatny post. Robiłam kiedyś maskę z banana. Nie była zła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Tak, zwykły ocet też może być, chociaż jabłkowy jest lepszy.

      Usuń
    2. ocet jabłkowy też jest na odchudzanie;p

      Usuń
  4. A ja jakoś nie sięgam po produkty żywnościowe do pielęgnacji włosów, zresztą co tu dużo mówić - w ogóle nie używam żadnych masek na włosy. Dzieje się tak z lenistwa, jakoś nie chce mi się wyjątkowo robić tych maseczek (także na twarz). Z drugiej strony, z racji wrażliwej skóry głowy, włosy myję szamponami o jak najprostszych składach, na naturalnych składnikach (np. z olejkami), bez SLS. One często również dobrze pielęgnują włosów. I łykam od czasu do czasu preparaty z biotyną.

    OdpowiedzUsuń
  5. Po lecie może tak być ...
    Fajne przepisy...

    OdpowiedzUsuń
  6. Na razie nie mam problemów z włosami, całe życie miałam przetłuszczające się...

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie wypróbuję te sposoby, niestety ostatnio moje włosy są bardzo przesuszone i nie mogę sobie z nimi dać rady. A wszystko to wina rozjaśniacza....

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie muszę wypróbować, chyba zacznę od tej maseczki z bananem i miodem. :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawa metoda może spróbuje. Wzajemna obserwacja ? Zapraszam do mnie https://klaudiaonelive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Great post, dear.

    Follow for follow?

    heresuniquegirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja najpierw muszę się wybrać do fryzjera, mam nadzieję, że uda mi się jeszcze we wrześniu :) I od razu poproszę o jakieś zabiegi nawilżające, a później, bo rzadko chodzę do fryzjera, będę na własną rękę o nie dbać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pierwszą maseczkę chętnie wypróbuję na swoich włosach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe sposoby,nie słyszałam o nich.Ja uratowałam swoje zmianą szamponu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oooo na pewno wypróbuje przepisy na włosach mojej mamy, bo nawilżenie się jej przyda :D
    Może wspólna obserwacja ?
    Zapraszam na --> Mój Blog
    oraz --> Fanpage

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne receptury! Z moimi włosami mam taki problem, że przetłuszczają się od nasady, a końcówki wiecznie są przesuszone, nawet gdy je regularnie przycinam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne przepisy! Uwielbiam domowe zabiegi :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja czasem olejuje włosy oliwą z oliwek i działa świetnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Great post! :)

    Would you like to follow each other? If you do let me know in the comments on my blog. https://starshinebeauty.blogspot.hr/

    OdpowiedzUsuń
  19. Znam te maski, kiedyś je stosowałam...jak to wszystko wraca. Dziękuję za przypomnienie:-))

    OdpowiedzUsuń
  20. ja teraz ratuję włosy przed wypadaniem

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo przydatne informacje 😊 Bede zaglądać częściej 😊 Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  22. No matter if some one searches for his necessary thing, so he/she wants to be available that in detail,
    thus that thing is maintained over here.

    OdpowiedzUsuń
  23. What's up it's me, I am also visiting this site regularly, this site is truly
    fastidious and the viewers are in fact sharing nice thoughts.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Jeśli moje posty cię zainteresowały, proszę zaobserwuj mnie w google+
Uprzejmie proszę aby firmy nie zostawiały linków w komentarzach bo będą traktowane jako spam i usuwane.